دوستداران و عاشقان یوسف فاطمه زهرا (س)

دوستداران و عاشقان یوسف فاطمه زهرا (س)

دوستداران و عاشقان یوسف فاطمه زهرا (س)

دوستداران و عاشقان یوسف فاطمه زهرا (س)

سالروز ولادت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) مبارکباد

ارمغان هل أتی

و ما – این بشارت یافتگان –

هم چنان حسرت نصیب لبخند انار دست اوییم

آن شفاعت بزرگ

که حضورش اطمینان است و افتخار

آن ارمغان(( هَل أَتَی عَلَی الانسَانِ))

به پیشوازش می رویم

پای کوبان

طلعتش مبارک باد .

طلعت (( نُورَُ عَلَی نُورٍ )) مبارک باد .

 

روز زن بر زنان مسلمان مبارکباد

 روز زن بر زنان مسلمان مبارکباد

 

معیار شناخت نام خوب

معیار شناخت نام خوب

نام وجود دوم شخص به شمار میرود ،زیرا آدمی همواره به وسیله آن در محاورات و اجتماعات مورد گفتگو یا شناسایی قرار می گیرد.نام نیک بر اساس سه معیار شناخته می شود ،این سه معیار عبارتند از :1.شرع 2.عقل سلیم 3.عرف صحیح و مطلوب اجتماع  امام باقر (ع)فرموده است :" صحیح ترین نامها ،نامی است که معنای بندگی خدا را داشته باشد و برترین آنها نام انبیاست. "

انگیزه نامگذاری

یکی از راههایی که میتوان تا حدودی به افکار و علایق وآرمانهای پدر و مادر پی برد ،نحوه نامگذاری آنها در مورد فرزندشان است.معمولا پدر و مادر بر حسب علاقه ای که به برخی از شخصیتهای برجسته اعم از مذهبی ،علمی ،سیاسی ،ورزش و ... دارند نام آن را برای فرزندان خویش بر میگزینند تا خاطره آنان را در خانواده شان تجدید و احیا کنند.

روایتی درباره اهمیت انتخاب نام نیک برای فرزندان

رسول اکرم(ص)فرموده است:" نخستین کار نیکی که آدمی درباره فرزند خود انجام میدهد، این است که نامی نیکو بر او نهد .پس هرکدام از شما نام فرزندتان را نیک انتخاب نمایید. "

شخصی به امام صادق (ع)عرض کرد :" ما نام های شما و پدرانتان را برای فرزندان خودمان انتخاب می کنیم ،آیا این عمل برای ما نزد خدا اجر و ثوابی خواهد داشت ؟حضرت پاسخ داد:آری ،به خدا سوگند .مگر دین خدا جز دوستی خوبان و دشمنی با بدان است."  رسول اکرم (ص)فرموده است :" سعی کنید نامهای خوب را انتخاب نمایید ؛زیرا شما را درقیامت با همان نامها مخاطب می سازند و گفته می شود : ای فلانی فرزند فلانی ! برخیز به سوی نوری که به طرف آن راهنمایی یافتی بپیوند ؛و ای فلانی فرزند فلانی ! به پا خیز ،ولی نوری که راهنمای تو باشد نداری . "